Реабілітаційне відділення


 
 Реабілітаційне відділення розпочало свою діяльність з вересня 2019 року.
Мета роботи – здійснення комплексу реабілітаційних заходів, спрямованих на коригування порушень розвитку дітей з ООП, формування у них практичних умінь та навичок життєвої та соціальної компетенції, створення передумов для їх інтеграції у суспільство.

Реабілітаційне відділення діє на підставі Положення, яке розроблене на основі «Положення про навчально-реабілітаційний центр», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 06.03. 2019 року № 221, «Порядку комплектування дошкільних навчальних закладів (груп) компенсуючого типу», затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України та Міністерства охорони здоров’я України від 27.03. 2000 року № 240/165.
     Згідно Положення, до реабілітаційного відділення  зараховуються діти з інвалідністю віком від 3 до 14 років, які  мають особливі освітні потреби та не відвідують заклади освіти.




Вихователь здійснює освітньо-виховний процес, враховуючи вікові особливості дітей та працює за Державною програмою соціально-побутового орієнтування для дітей з інтелектуальними порушеннями.
Педагоги проводять роботу, яка спрямована на соціальну адаптацію дітей з особливими освітніми потребами: вчать їх взаємодіяти в колективі, прищеплюють у них навички самообслуговування, надають соціальну психологічну допомогу, організовують дозвілля. На заняттях застосовують різні арт-терапевтичні технології: ігрову пісочну терапію, музикотерапію, казкотерапію, лялькотерапію, Монтессорі-терапію, також сюжетно-рольові та дидактичні  ігри, які сприяють вихованню культурно-гігієнічних навичок, культури поведінки, нормам людських взаємин.

У роботі з батьками педагог відділення використовує різні форми: бесіди, консультації, надання порад та рекомендацій, проведення спільних свят та розваг.
    Після проведення комплексної оцінки фізичного, мовленнєвого розвитку дитини, оцінки її емоційно-вольової та когнітивної сфери, оцінки освітньої діяльності, яка проводиться  фахівцями (консультантами) інклюзивно-ресурсного центру,  дітям, які відвідують групу, згідно з індивідуальною програмою їхнього розвитку, надаються психолого-педагогічні та корекційно- розвиткові послуги практичним психологом,  вчителем-логопедом, вчителем-дефектологом, вчителем-реабілітологом.
    Діти, які здобувають освіту у формі педагогічного патронажу, або не відвідують загальноосвітні заклади за іншими причинами, мають можливість набувати необхідних знань, умінь і навичок, які адаптують дитину до життя у суспільстві.