Візитка-bak

ІНКЛЮЗИВНО-РЕСУРСНИЙ ЦЕНТР ГОРІШНЬОПЛАВНІВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ ПОЛТАВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Завдання Інклюзивно-ресурсного центру:
• здійснити комплексну психолого-педагогічну оцінку розвитку дитини;
• вcтановити наявність у дитини особливих освітніх потреб;
• розробити рекомендації щодо організації інклюзивного навчання;
• забезпечити надання психолого-педагогічної допомоги дитині;
• надати методологічну допомогу педагогічним працівникам та батькам дітей;
• забезпечити системний кваліфікований супровід дітей.

Перелік документів, необхідних для проведення комплексної психолого-педагогічної оцінки розвитку дитини в ІРЦ

  • документ (паспорт/оригінал), що посвідчує особу батьків (одного з батьків), або законних представників;
  • свідоцтво про народження дитини/оригінал;
  • амбулаторна картка;
  • картка стану здоров’я і розвитку дитини (витяг з форми 112/0);
  • психолого-педагогічна характеристика з навчального закладу (у разі відвідування);
  • індивідуальну програму реабілітації дитини з інвалідністю (у разі інвалідності);
  • витяг ПМПК (у разі повторного обстеження).

У разі коли дитина з особливими освітніми потребами здобуває дошкільну або загальну середню освіту, до заяви можуть додаватися:

  • зошити з рідної мови, математики, результати навчальних досягнень (для дітей, які здобувають загальну середню освіту);
  • малюнки, інші творчі роботи дитини;
  • документи щодо додаткових обстежень дитини.

Інклюзивно-ресурсний центр – середовище довіри та включення

ІРЦ є установою, що утворюється з метою забезпечення права дітей з особливими освітніми потребами віком від 2 до 18 років на здобуття дошкільної, загальної середньої освіти, професійно-технічної освіти шляхом проведення комплексної психолого-педагогічної оцінки розвитку дитини, надання психологопедагогічних та корекційно-розвиткових послуг.

Постанова КМУ від 12.07.2017 р. № 545 «Про затвердження Положення про інклюзивноресурсний центр»

Закон України “Про внесення змін до Закону України “Про освіту” щодо особливостей доступу осіб з особливими освітніми потребами до освітніх послуг” від 23.05.2017 р. № 2053-VII.

Особа з особливими освітніми потребами – це особа, яка потребує додаткової, постійної чи тимчасової підтримки в освітньому процесі з метою забезпечення її права на освіту.

Категорії дітей з особливими освітніми потребами

Порушення психофізичного розвитку

Діти, які мають порушення розвитку:
  • інтелектуальні порушення
  • порушення зору
  • порушення слуху
  • порушення опорно-рухового апарату
  • порушення мовлення
  • складні порушення психофізичного розвитку

Діти, які мають захворювання:

  • такі, які потребують постійного медичного нагляду, або періодичного здійснення індивідуальних медичних процедур із забезпечення життєдіяльності людини та/або контролю за її станом, в тому числі із встановленим електрокардіо стимулятором або іншим електронним імплантатом чи пристроями;
  • такі, що можуть бути перешкодою для проходження зовнішнього незалежного оцінювання, визначені МОН спільно з МОЗ

Особливості навчальної діяльності

Діти, які можуть зіштовхуватися з труднощами у навчальній діяльності:

  • дислексія
  • дискалькулія

Обдаровані діти:

  • здобувають спеціалізовану освіту та/або можуть прискорено опанувати зміст навчальних предметів одного чи декількох класів, освітніх рівнів

Особливості встановлення контактів із соціальним середовищем

Діти, які мають первазивне (наскрізне) порушення розвитку:

  • розлади аутистичного спектру

Особливості, зумовлені впливом соціального середовища

Діти, які:

  • потребують підтримки у навчанні, що пов’язана з проживанням на тимчасово окупованій території
  • мають статус внутрішньо переміщених, діти-біженці та діти, які потребують додаткового та тимчасового захисту; • здобувають (ли) освіту в закладах загальної середньої освіти з навчанням мовами корінних народів і національних меншин

Завдання інклюзивно - ресурсного центру

1. Проведення комплексної, психологопедагогічної оцінки розвитку дитини з метою визначення особливих освітніх потреб, в тому числі коефіцієнта її інтелекту.

Комплексна оцінка проводиться фахівцями інклюзивно-ресурсного центру індивідуально за такими напрямами:
  • оцінка фізичного розвитку дитини
  • оцінка мовленнєвого розвитку дитини
  • оцінка когнітивної сфери дитини
  • оцінка емоційно-вольової сфери дитини
  • оцінка освітньої діяльності дитини
ІРЦ проводить комплексну оцінку у таких випадках:
  • звернення батьків (одного з батьків) або законних представників дитини
  • особисте звернення дітей віком від 16 до 18 років
  • звернення адміністрації закладів освіти (за наявності згоди батьків (одного з батьків) або законних представників дитини)
  • звернення органів опіки та піклування щодо проведення комплексної оцінки дітей-сиріт, дітей позбавлених батьківського піклування

2. Надання психолого-педагогічних та корекційнорозвиткових послуг дітям з особливими освітніми потребами, які навчаються у закладах дошкільної, загальної середньої, професійної освіти, які не охоплені такими послугами.

3. Проведення комплексної, психологопедагогічної оцінки розвитку дитини з метою визначення особливих освітніх потреб, в тому числі коефіцієнта її інтелекту.

Співпраця із Командою Супроводу
  • Участь фахівця ІРЦ у підготовці ІПР та моніторингу її виконання, моніторинг розвитку дитини за запитом команди супроводу
  • Надання методичної допомоги КС
  • Розроблення ІПР для кожної дитини з ООП та моніторинг її виконання з метою коригування та визначення динаміки розвитку дитини

4. Участь фахівця ІРЦ у підготовці ІПР та моніторингу її виконання, моніторинг розвитку дитини за запитом команди супроводу.

Надання методичної допомоги КС. Розроблення ІПР для кожної дитини з ООП та моніторинг її виконання з метою коригування та визначення динаміки розвитку дитини.

5. Створення «Каталогу освітніх послуг»

Ведення реєстру закладів освіти, а також реєстру фахівців, які надають психолого-педагогічні та корекційно-розвиткові послуги дітям з особливими освітніми потребами.

6. Організація інформаційно-просвітницької діяльності шляхом проведення конференцій, семінарів, тренінгів, майстер-класів, інтернет-вебінарів тощо.

Шляхи співпраці між ІРЦ та батьками
  • Фахівці ІРЦ отримують додаткову інформацію про індивідуальні особливості розвитку дитини, що сприяє ефективності досягненню освітніх цілей
  • Батьки отримують консультативно-психологічну допомогу в формуванні позитивної мотивації розвитку й навчання дитини, краще розуміють освітні потреби своїх дітей
  • Батьки отримують методичну допомогу щодо організації надання окремих психолого-педагогічних, корекційнорозвиткових занять, які вони можуть додатково проводити вдома з дітьми
  • Участь батьків у освітньому процесі збільшує їхню повагу до роботи фахівців ІРЦ, в тому числі й до роботи ІРЦ

Нормативна база

  • Наказ МОН від 06.12.2010 №1205 «Про затвердження Типових штатних нормативів закладів загальної середньої освіти»
  • Закон України “Про загальну середню освіту” від 28.09.2017р.
  • Постанова КМУ від 12 липня 2017р.№545 «Положення про ІРЦ»
  • Закон України “Про освіту” від 05.09.2017 р.
  • Наказ МОН від 01.08.2018 № 831 «Про затвердження порядку зарахування осіб з особливими освітніми потребами до спеціальних закладів освіти»
  • Закон України “Про дошкільну освіту” від 04.11.2018.
  • Наказ МОН від 08.06.2018р. №609 «Про команду супроводу»