Інформація для батьків стосовно потреби для звернення до фахівців ІРЦ
Ваша дитина росте, але Ви почали помічати, що вона в своєму розвитку відрізняється від дітей Ваших знайомих чи сусідів, зокрема:
• дитина почала пізніше гулити, тримати голівку, тягнутися до іграшок, хапати їх, захлинається при смоктанні, із запізненням навчилася сидіти, повзати і ходити;
• до трьох років у дитини не з’явилося мовлення, вона спілкується за допомогою жестів та окремих складів;
• з іграшками і до цього часу гратися не може, лише на короткий термін дитину може привабити чужа або нова іграшка;
• дитина неуважна, казки не слухає, не розуміє їх змісту, погано запам’ятовує вірші;
• у поведінці дитини є моменти, які Вас хвилюють: малюк дуже рухливий, неслухняний або, навпаки, млявий, повільний, у нього повсякчас змінюється настрій;
• Ви спостерігаєте це, але у Вас десь жевріє надія, що дитина переросте і буде такою, як і всі.
Якщо Ваша дитина навчається в школі:
• у дитини є труднощі в засвоєнні освітньої програми чи навчальних предметів;
• педагоги скаржаться, що у дитини є труднощі в навчанні, конфлікти в класі, агресивність;
• дитина часто відчуває себе втомленою, не бажає вчитись, виконувати домашні завдання, відвідувати школу;
• дитина, на Ваш погляд, надто рухлива, або, навпаки, довго думає, гірше інших навчається, погано говорить.
Перелік документів, необхідних для проведення комплексної психолого-педагогічної оцінки розвитку дитини в ІРЦ:
- документ (паспорт/оригінал), що посвідчує особу батьків (одного з батьків), або законних представників;
- свідоцтво про народження дитини/оригінал;
- амбулаторна картка;
- картка стану здоров’я і розвитку дитини (витяг з форми 112/0);
- психолого-педагогічна характеристика з навчального закладу (у разі відвідування);
- індивідуальну програму реабілітації дитини з інвалідністю (у разі інвалідності);
- витяг ПМПК (у разі повторного обстеження).
У разі коли дитина з особливими освітніми потребами здобуває дошкільну або загальну середню освіту, до заяви можуть додаватися:
- зошити з рідної мови, математики, результати навчальних досягнень (для дітей, які здобувають загальну середню освіту);
- малюнки, інші творчі роботи дитини;
- документи щодо додаткових обстежень дитини.